Harman HDR10+ minősített kijelzője
Fotó: Harman

A következő nagy forradalom nem a motorháztető alatt történik, hanem közvetlenül előttünk: az autók képernyői épp egy teljesen új korszakba lépnek. A Harman és az LG olyan technológiákat jelentett be, amelyek alapjaiban rajzolják újra, mit jelent a fedélzeti szórakoztatás – kezdve a HDR10+ minősítésű in-car kijelzőktől egészen a világ első Dual View OLEDmegoldásáig.

A Harman kezdte a sort a Ready Display bemutatásával, amely elsőként kapta meg a HDR10+ Automotive tanúsítványt. Ez a plecsni eddig csak a prémium tévék sajátja volt, most viszont megérkezett az autóiparba is. A cél egyszerű: olyan képet adni az utasoknak, ami napsütésben, árnyékban, szélsőséges fényviszonyok között is tiszta, nagy kontrasztú és filmszerű marad. A Ready Display adaptív fényerőt és színhőmérsékletet használ, vagyis dinamikusan igazodik a kabin fényeihez.

A technológiát Samsung Neo QLED panelre építik, három kivitelben (NQ3, NQ5, NQ7), mérettől függően. Bár az első autógyártókat még nem nevezték meg, a HDR10+ minősítés garantáltan vonzza majd a prémium kategóriás OEM-eket – hiszen a képi élmény a Tesla–Mercedes–BMW háromszögben egyre erősebb fegyver.

Mi az igazi nagy dobás? Az LG Dual View OLED.
A CES 2026 még el sem kezdődött, de a zsűri már ki is osztotta az egyik Innovation Awardot az LG új, kettős képernyőt adó OLED technológiájának. A Dual View OLED lényege, hogy egy kijelző két különböző tartalmat mutat, attól függően, honnan nézed. A sofőr navigációt lát. A mellette ülő utas közben Netflixet. De tényleg – ugyanazon a panelen.

A hátsó sorban ülők akár két teljesen külön műsort nézhetnek úgy, hogy a másik nézőből semmit nem látnak. Ez nem egy egyszerű „szűrős” trükk, hanem az LG optimalizált pixelstruktúrája, amely megakadályozza, hogy a vezető érintése vagy képernyőhasználata belepiszkáljon az utas szórakozásába.

Ez a megoldás tényleg olyan, mintha két képernyőt zsúfolnának egybe – helyspórolás, dizájnminimalizmus és prémium élmény egyszerre.

A technológia pontos bemutatási dátumát az LG még nem jelentette be, de a CES standjukon már ott lesz az autóipari kijelzők teljes portfóliója, így a beszállítók garantáltan tolongani fognak a megoldásért.

A kép egyértelmű: az autó utastere egyre inkább mozgó mozivá, munkakörnyezetté vagy személyre szabott digitális térélménnyé válik. A Harman és az LG pedig most megmutatta, milyen lesz az autós infotainment következő fejezete.

Hirdetés: Sport felszerelések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.