A Duracell neve eddig az otthoni elemek és az ikonikus nyuszi szinonimája volt – most azonban óriási, 9 voltos elemre hasonlító töltőállomásokkal lép be az elektromos autók világába. Az új Duracell E-Charge Network kezdeményezés első töltői még az idén elindulnak az Egyesült Királyságban, és ha minden a tervek szerint alakul, 2030-ra több mint 500 töltőpont működhet országszerte.
A hálózat fejlesztését az EV Network finanszírozza, a telepítést pedig az Elektra Charge végzi. A Duracell töltők egyszerre két autót is képesek kiszolgálni, és akár 400 kW töltési teljesítményt biztosítanak – ez az egyik leggyorsabb töltési sebesség jelenleg Európában. A rendszer egyszerű fizetési megoldásokat kínál: alkalmazáson, érintésmentes kártyán vagy akár plug-and-go technológián keresztül is működik, ha az adott autó támogatja.
Miért különleges ez a megoldás?
A koncepció egyszerű, de zseniális: a jól ismert Duracell dizájn bizalmat és ismerősséget ad a felhasználóknak. Ahogy Mark Bloxham, az EV Network fejlesztési vezetője fogalmazott: „A töltés még sokaknak idegen, de ha egy olyan márka áll mögötte, amit mindenki ismer, az azonnal bizalmat ébreszt.”
És valóban – több mint száz év kellett, hogy megszokjuk a benzinkutakat, de az elektromos töltés még sokaknak újdonság. A Duracell célja, hogy otthonosabbá tegye az EV-töltést, és közben erősítse azt az asszociációt, hogy a márka mindig az „energiatartósságot” képviseli – legyen szó elemekről vagy autókról.
Bár a Duracell E-Charge nem kínál forradalmi technológiai újítást, az ismerős fekete-bronz dizájn és a gyors töltési élmény önmagában is elég ahhoz, hogy az emberek megálljanak, rátöltsenek, és persze lőjenek egy fotót a közösségi médiába a „gigantikus elem mellett tankoló” autójukról.
Európai bevezetésről még nincs hír, de ha a brit pilot sikeres lesz, hamarosan mi is tölthetünk majd a Duracell-nyuszi árnyékában.











