Sokáig azt hittem, hogy akkor leszek igazán értékes, ha többet dolgozom, több ügyfelem van, több számot tudok mutatni. Aztán rájöttem: ez egy végtelen körforgás. Minden újabb teljesítmény után ott volt a kérdés: „Oké, de most vajon elég vagyok-e?”. És közben egyre inkább azt éreztem, hogy a görcs viszi el az energiát, nem az öröm.

Az utam egy kis magánnyomdában indult, ahol Klára, a mentorom megtanított arra, hogy a részletekben ott rejlik a minőség. Akkor még grafikus voltam, mindent autodidakta módon szívtam magamba. Aztán ügynökségi közegbe kerültem, ahol hét év alatt felszívtam az egész szakmát. Ott értettem meg, hogy a marketing az én világom, mert nem a számokról szól, hanem arról, hogy mások sikerét tudom támogatni. Ez volt az első nagy tanulság: az ember akkor érzi magát igazán erősnek, amikor nemcsak magáért dolgozik, hanem azért is, hogy másokat emeljen.

Ma is találkozom vállalkozókkal, akik görcsösen tolják az üzletet. Azt hiszik, a marketing csak pénznyelő, és hogy csak akkor érnek valamit, ha még többet teljesítenek. Pedig ez nem igaz. A titok a stratégiában rejlik – és abban, hogy közben tudsz-e jelen lenni. Pont, mint a főzésben. A konyha számomra meditáció: ha van egy jó recept, az irányt ad, de attól lesz igazán jó, hogy ott vagy, figyelsz, mersz kísérletezni, és beleadsz valamit magadból. Az üzlet és az élet is ilyen: recept nélkül káosz, de csak recepttel íztelen.

És itt jön a lényeg: elégnek lenni nem azt jelenti, hogy megállsz a fejlődésben, hanem hogy nem a hiány visz előre, hanem a belső nyugalom. Ha nem kell állandóan bizonyítanod, akkor lesz helye a kreativitásnak, az örömnek, a kapcsolódásnak. Akkor tudsz igazán jelen lenni – a munkában, a családban, a konyhában.

Sokszor csak akkor változtatunk, amikor már nagy a baj. Amikor kiégünk, amikor szétesnek a kapcsolataink, vagy amikor a testünk jelez. Pedig nem kell megvárni, amíg fáj. Az élet sodródásban is eltelik: dolgozunk, rohanunk, gyorsan összedobunk egy vacsorát, posztolunk valamit – és közben évek mennek el anélkül, hogy megéltük volna, ami igazán fontos.

De lehet másképp is. Lehet több béke, tudatos jelenlét és flow. Lehet több öröm, kreativitás és játék. Lehet több kapcsolódás és valódi történet. És ami a legfontosabb: lehet az az érzésed, hogy most jó helyen vagy.

Én a nyomdából indultam, a marketingben nőttem fel, és a konyhában találtam meg a flow-t. Ma már tudom, hogy stratégia és jelenlét nélkül nincs siker. És azt is tudom, hogy az igazi érték nem abban rejlik, mennyit bizonyítasz kifelé, hanem abban, hogy képes vagy megélni: elég vagy most is, így is. A kérdés csak az: te hogyan írod tovább a saját történeted?

Mert végső soron ez nem rólam szól, hanem rólad. Akkor lesz igazi értéke ennek a gondolatnak, ha felteszed magadnak a kérdéseket, amik közelebb visznek a saját válaszaidhoz.

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:

  1. Mikor érezted utoljára igazán, hogy elég vagy – anélkül, hogy bizonyítanod kellett volna?
  2. Hol van most az életedben a legnagyobb görcs vagy hajszolás, amit elengednél, ha mernél?
  3. Mit hozna neked a mindennapokban, ha több nyugalommal és jelenléttel működnél?

Hirdetés: Sport felszerelések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.