Elérkezett az a pillanat, amiről pár éve még csak körberöhögtük egymást a kocsmában: a Jeep Compass, ez a régi vágású, benzingőzös terepmacsó mostantól kizárólag hibrid vagy elektromos hajtással gurul ki a gyárból. Igen, jól olvastad — belső égésű motor? Nyugdíjazva.
A villany nem csak a Tesláké
A Jeep nem cicózott: az új Compass háromféle formában lesz elérhető, mindegyik az elektromos korszak zászlaja alatt. Egy könnyed mild-hibrid városi szaladgáláshoz, egy masszív plug-in hibrid azoknak, akik még szeretnének időnként vadregényes ösvényeken kószálni, és persze a csúcson az összkerékhajtású, 375 lóerős teljesen elektromos változat, amivel 650 km-t is megtehetsz — csendben, de erőből.
Új platform, régi vérvonal
A Compass a Stellantis új STLA Medium platformjára épül, amit már eleve elektromos közlekedésre terveztek. Ez nem egy átalakított régi kaszni, hanem egy született villanyautó. És bár az élmény más lesz, az ígéret szerint a terepképességek nem tűnnek el — csak némábbak és sokkal hatékonyabbak lesznek.

Az utastérben már a digitális kijelzők uralkodnak: 10,1 colos érintőpanel és 10,25 colos digitális műszeregység, full online kapcsolattal. Apple CarPlay, Android Auto, vezetéstámogató rendszerek, adaptív tempomat — ami eddig a prémium ligában játszott, most alap.
Made in Italy, globálisan
Az új Compass gyártása 2025 közepén indul az olasz Melfiben, az európai premier után pedig 2026-ban megérkezik Amerikába is. Világos üzenet: a Jeep nemcsak leköveti, hanem aktívan formálja a globális villanyosodási trendet.
A Jeep Compass villanyosítása nem egy szimpla modellfrissítés. Ez egy korszakhatár. A kérdés nem az, hogy örülünk-e neki — hanem az, hogy fel vagyunk-e készülve arra, hogy a legikonikusabb off-road márkák is feltegyék az ujjlenyomatukat a villanytérképre.











